Saya turut menyedia dan memberikan seminar

Saya turut memberikan seminar dan tips pengurusan kewangan peribadi. Berminat boleh hubungi saya.

Tuesday, November 5, 2013

BERMAIN "KUTU" SEBAGAI SALAH SATU CARA MENGUMPUL MODAL

Salam hormat,

Saya masih ingat, semasa saya masih bekerja dengan Jabatan Perkhidmatan Veterinar di Ibu Pejabat, ada diantara kakitangan (terutamanya wanita) bermain KUTU. Saya perhatikan di antara rakan-rakan yang turut bermain, apabila tiba giliran beliau mendapat kutipan, adalah satu amaun yang agak lumayan juga. Kaedah tolong-menolong sebegini juga satu cara yang anda boleh gunakan untuk mempercepatkan mengumpul modal untuk sesuatu pelaburan.

Bayangkan, jika ahli kumpulan seramai 20 orang dan setiap orang menyumbang RM100 setiap bulan. Giliran anda nanti akan mendapat sebanyak RM2,000.00 sekali gus. Anda boleh gunakan ASB untuk membesarkan lagi dana tersebut. Selang 2 tahun lagi, giliran anda akan tiba sekali lagi.

Cumanya anda kenalah beringat, skim ini masih tidak sah dari sudut undang-undang.


Skian,


Dr Azizol Bin Mohd Sharun


No comments:

Post a Comment