Saya turut menyedia dan memberikan seminar

Saya turut memberikan seminar dan tips pengurusan kewangan peribadi. Berminat boleh hubungi saya.

Friday, August 28, 2015

THE MORE YOU LEARN THE MORE YOU EARN

Salam hormat,

Sebagai selingan kepada penulisan berkaitan GST, saya terpanggil untuk mengigatkan anda semua berkaitan penggunaan aplikasi Whatsapp. Saya perhatikan hanpir segenap lapiasan masyarakat kita terlalu banyak masa dan wang dibelanjakan hanya untuk melayan whatsapp di fon masing-masing dan juga oleh ahli keluarga kita yang lain. Cuba anda sendiri perhatikan di sekeliling anda di mana juga anda berada. Saya mencadangkan supaya anda berusaha mengawal perkara ini. Pada hemat saya ia banyak membazirkan masa, satu-satunya pemberian tuhan yang setelah dilalui dengan tanpa faedah, ia tidak akan kembali lagi. Tabiat ini juga pada hemat saya membazirkan wang ringgit anda.


                                         Gambar Hiasan Sahaj

Alangkah baik dan bermunafatnya jika sifat ini digantikan dengan kencenderongan membaca bahan bacaan yang lebih berfaedah, seperti yang diamalkan oleh orang-orang barat yang lebih maju.


                                     The More You Learn, The More You Earn



Mari kita fikirkan bersama.


Skian,


Dr Azizol bin Mohd Sharun

No comments:

Post a Comment